Przed rozpoczęciem pozycjonowania strony należy wykonać jej optymalizację. Działania optymalizacyjne mają na celu przygotowanie strony do dalszego jej pozycjonowania. Dobrze wykonana optymalizacja zaczyna się od audytu, który pozwoli określić w jakim stanie znajduje się strona i co należy w niej poprawić.

Po określeniu wszelkich kluczowych punktów należy wprowadzić odpowiednie zmiany, do których zalicza się:

  • Optymalizacja tytułów
  • Optymalizacja metatagów takich jak opis i słowa kluczowe
  • Optymalizacja nagłówków ( h1, h2 itd.)
  • Optymalizacja treści
  • Optymalizacja adresów URL
  • Optymalizacja linków wewnętrznych i zewnętrznych
  • Optymalizacja kodu strony
  • Optymalizacja funkcjonalności
  • Blokada zbędnych podstron i i folderów
  • Optymalizcja LOKALNA

Celem tych zabiegów jest zwiększenie jakości strony w oczach wyszukiwarki zarówno dla zapytań ogólnych jak i lokalnych. Po dobrej optymalizacji strona jest lepiej widoczna w wyszukiwarce, jest właściwie odczytywana i szybciej się wczytuje.