Przed rozpoczęciem pozycjonowania strony należy wykonać jej optymalizację. Działania optymalizacyjne mają na celu przygotowanie strony do dalszego jej pozycjonowania. Dobrze wykonana optymalizacja zaczyna się od audytu, który pozwoli określić w jakim stanie znajduje się strona i co należy w niej poprawić.
Po określeniu wszelkich kluczowych punktów należy wprowadzić odpowiednie zmiany, do których zalicza się:
- Optymalizacja tytułów
- Optymalizacja metatagów takich jak opis i słowa kluczowe
- Optymalizacja nagłówków ( h1, h2 itd.)
- Optymalizacja treści
- Optymalizacja adresów URL
- Optymalizacja linków wewnętrznych i zewnętrznych
- Optymalizacja kodu strony
- Optymalizacja funkcjonalności
- Blokada zbędnych podstron i i folderów
- Optymalizcja LOKALNA
Celem tych zabiegów jest zwiększenie jakości strony w oczach wyszukiwarki zarówno dla zapytań ogólnych jak i lokalnych. Po dobrej optymalizacji strona jest lepiej widoczna w wyszukiwarce, jest właściwie odczytywana i szybciej się wczytuje.